CONDICIONES GENERALES DE VENTA

General Conditions of Sale ( In English)

Christine Bolshöi ofrece la venta de sus productos a través de su web y en su propio atelier.

El precio de cada producto será el que se estipule en cada momento en la Web, por lo que Christine Bolshöi se reserva el derecho a modificar la oferta comercial en cualquier momento de sus productos (modificaciones sobre precios, productos, promociones, y otras condiciones comerciales de servicio). Estas modificaciones, siempre y cuando no hayan sido un error, no afectarán a las compras ya realizadas.

Si el error corresponde al precio de alguno de los artículos adquiridos, se informará lo antes posible y se dará la opción de reconfirmar el pedido al precio correcto o bien, anularlo. En el caso de no poder contactar con el cliente, el pedido se verá cancelado y se reembolsará cualquier cantidad que hubiera podido haber abonado.

 Christine Bolshöi se reserva el derecho a suministrar cualquier producto, aunque se le haya confirmado, a un precio incorrecto (ya sea mayor o menor al correcto).

Los precios expuestos en esta página Web para países de la Unión Europea llevan incorporado ya el IVA que en su caso sea procedente aplicar, por lo que no tendrás ningún recargo adicional.

Los precios que aparecen en la Web para países fuera de la Unión Europea no incluyen IVA. Al recibir tu paquete, tendrás que hacer frente a un recargo de impuestos y aduanas. Antes de tramitar tu compra, se te recomienda contactar con las oficinas de aduanas de tu país para solicitar información detallada acerca de estos gastos. Si decides rechazar tu compra realizada en Christine Bolshöi una vez llegue el paquete, tendrás que hacerte responsable de los gastos de envío originales, cualquier impuesto o cargo de aduanas aplicado a tu pedido así como del coste de envío del paquete de vuelta a nuestro estudio. Esta cantidad se deducirá del importe a devolver de tu pedido. Estamos obligados por ley a declarar el valor exacto de los contenidos del paquete y no podemos alterarlo de ninguna manera.

Disponibilidad de los productos

Todos los pedidos están sujetos a disponibilidad de productos tanto de Christine Bolshöi como de terceros. Por filosofía, no se realiza producción de los artículos que se pueden adquirir a través de la página Web. Por lo que todos los artículos que se ofrecen se realizan bajo pedido y han de pasar aprobación previa a su confirmación. Se hará siempre todo lo posible para tramitar los pedidos, pueden darse circunstancias excepcionales que obliguen a rechazarlo pero se hará de inmediato para causar el menor perjuicio posible al cliente.

Si un producto se adquiere y se producen incidencias en cuanto a su suministro, se informará inmediatamente al cliente y se procederá a informar de un cambio de color, tejido, de prenda o al reembolso de cualquier cantidad que hubiera podido haber abonado.

Ajustes para el resultado óptimo de la compra

Para garantizarte un resultado óptimo, Christine Bolshöi, puede realizar cualquier prenda del catalogo en una talla estándar o hacerla en tus medidas (previa aprobación). En tal caso, dicha prenda no está sujeta a devoluciones tampoco lo estarán aquellas que habiendo sido adquiridas en talla estándar hayan sufrido ajustes o modificaciones posteriores.

Para la total satisfacción con la prenda adquirida, adjuntamos en el formulario de compra unas casillas en las que poder poner tus medidas y además contamos con un servicio de taller (bajo cita previa en christinebolshoi@gmail.com), en el que se podrá realizar un primer arreglo sin cargo adicional. Por primer arreglo en este servicio, se entiende por toda modificación sutil de la prenda; bajos, largos y pequeñas variaciones en contorno de cintura y cadera. Una vez realizado el primer arreglo, la prenda es considerada como modificada, por lo que no está sujeta a devoluciones. Christine Bolshöi se reserva el derecho a la valoración de considerar como pequeño arreglo o sutil de la prenda adquirida. Cualquier otra variación de la prenda que suponga un cambio de patrón u otro cambio a considerar por Christine Bolshöi estará sujeto a un 60% adicional de coste sobre la prenda.

También contamos con un servicio a domicilio de arreglos. Podemos desplazarnos a cualquier lugar para realizar los ajustes que necesites (coste bajo presupuesto ). Este servicio se realiza en el territorio español, consta de desplazamiento, ajuste, retorno de la prenda para realizarle los arreglos necesarios en nuestros talleres y devolución a través de paquetería.

Atención al cliente

Para obtener cualquier aclaración, poner una reclamación o si surge alguna incidencia relacionada con tu pedido, puedes ponerte en contacto con nosotros en christinebolshoi@gmail.com  o en el teléfono 643932112.

Derecho de retractación

En Christine Bolshöi nos preocupa la satisfacción de nuestros clientes. Si por alguna razón no estás plenamente satisfecho o simplemente lo que has pedido no es tu talla, tienes la posibilidad de ejercer tu derecho de retractación dentro de un plazo de 5 días laborables a partir de la fecha en la que recibiste el pedido, siempre que sea una talla estándar y la prenda no se haya modificado especialmente para ti.

Para devolver un pedido tienes que escribir a christinebolshoi@gmail.com dentro de estos 5 días laborables.

Tu derecho de retractación está sujeto a las siguientes condiciones:

  • Debes ponerte en contacto con christinebolshoi@gmail.com para obtener tu devolución, informarnos de los artículos que se deseas devolver y, si lo deseas, explicar la causa para poder hacer un estudio del caso y darte la mejor solución.
  • Los productos deben de devolverse intactos; no pueden estar usados, ni dañados, con manchas, olores o randados.
  • Los productos deben de llevar las etiquetas identificadoras y deben de estar sujetas al artículo tal y como se envian.
  • Los productos se devolverán en su embalaje original.
  • Los productos de un mismo pedido se deben de devolver en un mismo envío, no aceptamos en ningún caso recibir devoluciones de un mismo pedido por separado.

Tu devolución debe cumplir todas estas condiciones para que sea aceptada.

En caso de que tu devolución no cumpla estas condiciones y no sea aceptada, Christine Bolshöi se pondría en contacto contigo para ofrecerte la opción de devolverte los artículos que no han sido aceptados. Todos los gastos que genere esta devolución, incluido el transporte de estos artículos, tasas o impuestos de aduanas correrán por tu cuenta. Si no aceptas esta opción,  Christine Bolshöi puede quedarse con los artículos y con el importe de los mismos.

En el momento en que se compruebe que todas las condiciones arriba citadas son cumplidas, te mandaremos un e-mail informándote de la aceptación de la devolución.

A partir de esa fecha tenemos 30 días laborables para la devolución del importe de tu compra. No se devolverán en ningún caso los gastos de envío.

Los artículos devueltos correctamente y sin dañar se reembolsarán en la misma tarjeta de crédito con la que se compró el pedido, incluyendo IVA y excluyendo los gastos de envío.

No se efectuaran devoluciones en artículos rebajados, modificados o a medida. Tampoco se efectuará el cambio de artículos deteriorados por el mal uso, mal cuidado o mantenimiento, ni deteriorados por la selección de una talla no adecuada para el cliente.

Para mantener esa exclusividad que nos caracteriza, en la primera devolución, se podrá reembolsar el importe integro de la compra o efectuarse un cambio de artículo. Si el comprador decide realizar un segundo cambio de uno de los productos, el importe será devuelto en forma de vale de compra que se podrá canjear por otro producto.

En la adquisición de artículos mediante vales de compra no serán admitidas las devoluciones.

Solo se devolverán los gastos de envío en caso de que los motivos de la devolución sean imputables a Christine Bolshöi, como por ejemplo que el artículo no sea el que habías pedido o que esté defectuoso. Este último caso no suele ocurrir, cada prenda es realizada bajo pedido y pasa exhaustivos controles de calidad. La devolución se hará a través del medio de pago que utilizaste.

Se excluye de cualquier incidencia por causas ajenas una vez que la prenda salga en perfecto estado de las oficinas.

Para más información sobre devoluciones y sobre el procedimiento por favor consulta en christinebolshoi@gmail.com .

Servicio exclusivo de reserva y certificado de exclusividad

Mantenemos un estricto control de exclusividad y reservamos la fecha de tu boda y el lugar para que no puedan haber dos iguales. Por eso es indispensable que a la hora de hacer el pedido nos facilites todos los datos del evento (solo aplicable a vestidos, cuerpos y faldas).

Nuestros vestidos de alta costura y edicion límitada llevan adjunto un certificado de exclusividad numerado y firmado por la diseñadora para garantizar la exclusividad de la prenda.

PUNTOS DE VENTA

Christine Bolshöi no se hace cargo de los precios, promociones y modificaciones de nuestras prendas en otros puntos de venta tanto físicos como online que no sea el Website oficial. Se reserva el derecho de atender dudas, consultas, sugerencias o disconformidades que se creen ante cualquier adquisición de nuestros productos que no hayan sido adquiridos a través de nuestra web.

ATELIER , EDICIONES LIMITADAS Y DISEÑOS EXCLUSIVOS Y A MEDIDA

Las ediciones limitadas y los diseños exclusivos son la parte más exclusiva que podemos ofrecerte. Proximamente también ¨Atelier¨. Podrás adquirir prendas exclusivas realizadas en tu talla y/o medida o adquirir cualquier diseño a medida o personalizado que se acuerde y que estará bajo la supervisión de Christine Bolshöi.

Los productos adquiridos en este servicio que se ofrece están exentos de cualquier devolución.

Cada prenda modificada que solicite el cliente, tendrán un incremento que dependerá de la variación deseada con respecto al PVP de la prenda en nuestra tienda on-line.

Cada prenda a medida que solicite el cliente, tendrá un incremento del precio final de un 60% con respecto al PVP de la misma en nuestra tienda on-line.

Las prendas a medida y diseños personalizados comenzarán a realizarse previo presupuesto y al abono del 50% del precio final acordado. La exclusividad, pruebas, tejidos y todo lo necesario para la total garantía de éxito, será acordado previamente en el presupuesto.

TIEMPO DE CONFECCIÓN Y ENVÍO

Todo nuestros modelos se elaboran de forma artesanal, los diseños se confeccionan, bordan y preparan según se encargan por el comprador,  si quieres cualquier modificación o pretendes realizar algún reajuste para que se aproxime más a lo que vas buscando solo tienes que ponerte en contacto con nosotros y hacérnoslo saber.  Estaremos encantados de poder ayudarte. Este servicio personalizado tiene un coste de un 50% adicional pero pueden haber excepciones dependiendo del tipo de modificación. Ponte en contacto con nosotros y haznoslo saber.

Damos como mínimo (10) días laborales y como máximo (30) días de preparación del pedido, según dificultad de la prenda y volumen de pedidos. Los pedidos solo se tramitan en días laborales. TE RECOMENDAMOS QUE REALICES EL PEDIDO AL MENOS CON DOS MESES DE ANTELACIÓN ANTES DE LA BODA PARA PODER SOLUCIONAR CUALQUIER CONTRATIEMPO DE ÚLTIMA HORA. Si tienes menos tiempo no importa, contamos con un servicio de URGENCIA de menos de 15 días en el que te garantizamos la recepción de la prenda con un coste adicional de un 25 % sobre el coste de la prenda.

Si quiere conocer el tiempo aproximado según el momento o tienes una fecha límite para la recepción del pedido en tu domicilio, ponte en contacto con nosotros por mail christinebolshoi@gmail.com o en el teléfono 643932112  (horario de 9:00 a 14:00h y de 17:00 a 20:00).

 Para garantizarte una mayor comodidad, puedes recibirlo en la dirección que elijas y a cualquier parte del mundo, menos en apartados de correo. Una vez confeccionado el pedido recibirás un mail que te avisará de que el pedido está preparado y listo para el envío. El tiempo de envío es de aproximadamente  48 horas.

Los plazos de entrega  para Europa pueden variar entre 10 y 15 días. Para el resto del mundo los plazos de entrega pueden variar entre 7 y 20 días.

GENERAL CONDITIONS OF SALE

 

Christine Bolshöi offers the sale of her products through her website and in her own atelier.

The price of each product will be the one stipulated at all times on the Web, so Christine Bolshöi reserves the right to modify the commercial offer of its products at any time (modifications on prices, products, promotions, and other commercial conditions of service). These modifications, as long as they were not an error, will not affect purchases already made.

If the error corresponds to the price of any of the items purchased, it will be reported as soon as possible and the option will be given to reconfirm the order at the correct price or to cancel it. In the event of not being able to contact the customer, the order will be canceled and any amount that could have been paid will be refunded.

 Christine Bolshöi reserves the right to supply any product, even if it has been confirmed to her, at an incorrect price (either higher or lower than the correct one).

The prices shown on this website for European Union countries already have the VAT that may be applicable, so you will not have any additional surcharge.

The prices that appear on the Web for countries outside the European Union do not include VAT. Upon receiving your package, you will have to face a tax and customs surcharge. Before processing your purchase, it is recommended that you contact the customs offices of your country to request detailed information about these expenses. If you decide to reject your purchase made at Christine Bolshöi once the package arrives, you will be responsible for the original shipping costs, any taxes or customs charges applied to your order, as well as the cost of shipping the package back to our studio. This amount will be deducted from the amount to be returned from your order. We are required by law to declare the exact value of the contents of the package and cannot alter it in any way.

Availability of the products

All orders are subject to product availability from both Christine Bolshöi and third parties. By philosophy, there is no production of the articles that can be purchased through the website. So all the items offered are made to order and must be approved prior to confirmation. Every effort will be made to process orders, there may be exceptional circumstances that force it to be rejected, but it will be done immediately to cause the least possible damage to the customer.

If a product is acquired and there are incidents regarding its supply, the customer will be immediately informed and a change in color, fabric, garment or a refund of any amount that could have been paid will be reported.

Adjustments for the optimal purchase result

To guarantee an optimal result, Christine Bolshöi can make any garment in the catalog in a standard size or make it in your measurements (prior approval). In this case, said garment is not subject to returns, nor will those that, having been acquired in standard size, have undergone subsequent adjustments or modifications.

For total satisfaction with the garment purchased, we attach in the purchase form some boxes in which to put your measurements and we also have a workshop service (by appointment at christinebolshoi@gmail.com), in which it can be done a first arrangement at no additional charge. By first arrangement in this service, it is understood by any subtle modification of the garment; low, long and small variations in waist and hip contour. Once the first arrangement is made, the garment is considered modified, so it is not subject to returns. Christine Bolshöi reserves the right to consider as a small or subtle arrangement of the garment purchased. Any other variation of the garment that involves a change in pattern or another change to be considered by Christine Bolshöi will be subject to an additional 60% cost on the garment.

We also have a home repair service. We can go anywhere to make the adjustments you need (low budget cost). This service is carried out in the Spanish territory, it consists of displacement, adjustment, return of the garment to make the necessary arrangements in our workshops and return through parcel.

Customer Support

To obtain any clarification, make a claim or if an incident related to your order arises, you can contact us at christinebolshoi@gmail.com or by phone 643932112.

Right of withdrawal

At Christine Bolshöi we are concerned with the satisfaction of our customers. If for any reason you are not fully satisfied or simply what you have ordered is not your size, you have the possibility to exercise your right of withdrawal within a period of 5 working days from the date on which you received the order, provided that is a standard size and the garment has not been specially modified for you.

To return an order you have to write to christinebolshoi@gmail.com within these 5 working days.

Your right of withdrawal is subject to the following conditions:

You must contact christinebolshoi@gmail.com to obtain your return, inform us of the items you wish to return and, if you wish, explain the cause in order to carry out a case study and give you the best solution.

Products must be returned intact; They cannot be used, nor damaged, with stains, odors or scratches.

The products must carry the identifying labels and must be attached to the article as they are shipped.

The products will be returned in their original packaging.

Products of the same order must be returned in the same shipment, we do not accept in any case to receive returns of the same order separately.

Your return must meet all these conditions for it to be accepted.

In the event that your return does not meet these conditions and is not accepted, Christine Bolshöi will contact you to offer you the option to return the items that have not been accepted. All expenses generated by this return, including the transport of these items, customs duties or taxes will be at your expense. If you do not accept this option, Christine Bolshöi can keep the items and the amount of them.

As soon as it is verified that all the above conditions are met, we will send you an e-mail informing you of the acceptance of the return.

From that date we have 30 working days to refund the amount of your purchase. Shipping costs will not be returned in any case.

Items returned correctly and without damage will be refunded to the same credit card with which the order was purchased, including VAT and excluding shipping costs.

Returns will not be made on discounted, modified or custom items. Neither will the exchange of items damaged by misuse, poor care or maintenance, or damaged by the selection of a size not suitable for the customer, be made.

To maintain that exclusivity that characterizes us, on the first return, the full amount of the purchase may be refunded or an item exchange may be made. If the buyer decides to make a second change to one of the products, the amount will be returned in the form of a purchase voucher that can be exchanged for another product.

In the acquisition of items through purchase vouchers, returns will not be accepted.

Shipping costs will only be refunded if the reasons for the return are attributable to Christine Bolshöi, such as that the item is not the one you ordered or that it is defective. This last case does not usually happen, each garment is made to order and passes exhaustive quality controls. The refund will be made through the means of payment you used.

It is excluded from any incident due to external causes once the garment leaves the offices in perfect condition.

For more information on returns and on the procedure, please consult christinebolshoi@gmail.com.

Exclusive reservation service and certificate of exclusivity

We maintain a strict control of exclusivity and reserve the date of your wedding and the place so that no two can be alike. That is why it is essential that at the time of ordering you provide us with all the event data (only applicable to dresses, bodies and skirts).

Our haute couture and limited edition dresses have attached a certificate of exclusivity numbered and signed by the designer to guarantee the exclusivity of the garment.

POINTS OF SALE

Christine Bolshöi is not responsible for the prices, promotions and modifications of our garments in other points of sale both physical and online that is not the official website. It reserves the right to answer questions, queries, suggestions or disagreements that are created before any acquisition of our products that have not been acquired through our website.

ATELIER, LIMITED EDITIONS AND EXCLUSIVE AND CUSTOM DESIGNS

The limited editions and exclusive designs are the most exclusive part we can offer you. Soon also ¨Atelier¨. You can purchase exclusive garments made in your size and / or measure or purchase any custom or personalized design that is agreed and that will be under the supervision of Christine Bolshöi.

Products purchased in this service offered are exempt from any return.

Each modified garment requested by the client will have an increase that will depend on the desired variation with respect to the RRP of the garment in our online store.

Each garment as requested by the client, will have a final price increase of 60% with respect to the RRP of the same in our online store.

Tailor-made garments and personalized designs will begin to be made with a prior budget and payment of 50% of the final agreed price. Exclusivity, tests, fabrics and everything necessary for the total guarantee of success, will be previously agreed in the budget.

TIME OF CONSTRUCTION AND SHIPPING

All our models are made by hand, the designs are made, embroidered and prepared as ordered by the buyer, if you want any modification or want to make any readjustment so that it is closer to what you are looking for, you just have to contact us and let us know. We will be delighted to help you. This personalized service has a cost of an additional 50% but there may be exceptions depending on the type of modification. Get in touch with us and let us know.

 

We give a minimum (10) business days and a maximum (30) days to prepare the order, depending on the difficulty of the garment and the volume of orders. Orders are only processed on business days. WE RECOMMEND THAT YOU MAKE THE ORDER AT LEAST TWO MONTHS IN ADVANCE BEFORE THE WEDDING TO BE ABLE TO SOLVE ANY LAST MINUTE COUNTERTIME. If you have less time it does not matter, we have an EMERGENCY service of less than 15 days in which we guarantee the receipt of the garment with an additional cost of 25% of the cost of the garment.

If you want to know the approximate time according to the moment or you have a deadline for receiving the order at your home, please contact us by mail christinebolshoi@gmail.com or by phone 643932112 (hours from 9:00 a.m. to 2:00 p.m. and from 5:00 p.m. to 8:00 p.m.).

To ensure greater comfort, you can receive it at the address of your choice and anywhere in the world, except in PO boxes. Once the order has been made, you will receive an email that will notify you that the order is prepared and ready for shipment. Shipping time is approximately 48 hours.

Delivery times for Europe can vary between 10 and 15 days. For the rest of the world, delivery times can vary between 7 and 20 days.

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/